Tutorial CRM Vânzări Nexus CRM

Obiectivele acestui tutorial sunt de a învăța cum să adăugați o noua oportunitate și toate informațiile aferente acesteia în baza de date.

 
Modulul de oportunități ajută la gestionarea de noi oportunități de vânzare, la atragerea de noi clienți și fidelizarea celor existenți pentru produsele si serviciile furnizate de companie, accelerând procesul de vânzare și maximizând numărul de contracte încheiate. Se poate urmări în orice moment istoricul relației cu clienții si stadiul fiecărei oportunități de vânzări.
 
Pentru exemplificare vom parcurge întregul ciclu de vânzare, de la identificarea potențialului client pana la ofertare si încheierea contractului efectiv.
 
Adăugăm o  oportunitate de vânzare a unui soft de benzinărie pentru un potențial client “S.C. OIL SRL”, a cărei sursă este o companie publicitară inițiată de societate.
 
1. Adăugați oportunitatea
Pentru adăugarea oportunității  în baza de date deschideți modulul Oportunități din CRM Vânzări si apelați comanda de adăugare (butonul Adaug sau apăsați tasta Insert).
 
În fereastra de editare care se deschide parcurgeți toate câmpurile și completați informațiile aferente oportunității.
 
CRM Vanzari Adăugați oportunitatea
 
Se oferă posibilitatea introducerii unui subiect relevant, a unui client existent sau potențial, susceptibil a fi interesat de produsele dumneavoastră, o data de estimare a finalizării oportunității, o probabilitate de reușită cu succes, valoarea unui discount (în cazul în care achiziția este substanțială).
 
2. Adăugați clientul potențial
Clienții potențiali reprezintă o resursă vitală pentru vânzări, întrucât aceștia sunt persoane susceptibile sa devina cumpărători efectivi al unui produs sau serviciu oferit de companie.
 
Gestionarea corespunzătoare a acestora este foarte importantă, de acest factor depinzând în cea mai mare parte reușita unei oportunități. Astfel, se recomandă completarea informațiilor legate de modul de contact preferat de acesta întrucât unii doresc in mod expres sa fie contactați în anumite zile sau intervale orare.
 
CRM Vanzari Adăugați clientul potențial
 
În general un client potențial a avut un prim contact cu oferta firmei fie prin intermediul unei conferințe, a unei campanii publicitare sau print-o recomandare. Introducerea acestor detalii in cadrul aplicației facilitează identificarea si câștigarea de noi oportunități pe viitor.
 
3. Adăugați persoana de contact
Sunt situații în care pentru încheierea unei afaceri o companie desemnează o persoana din cadrul firmei sau organizației pentru a menține legătura.
 
Pentru a vă ajuta sa întrețineți relația cu clienții sau posibilii clienți în parametrii doriți este oferită posibilitatea organizării și stocării mai multor informații despre persoana de contact, asigurându-se astfel accesul rapid la detaliile importante: numărul de telefon, adresa de e-mail,  rolul acestuia în cadrul firmei, metoda de contact și intervalul orar preferat.
 
CRM Vanzari Adăugați persoana de contact
 
4. Adăugați mențiuni
Pagina „Mențiuni” permite stocarea diferitelor informații relevante pentru câștigarea oportunității curente. Angajații care au acces la aceste detalii pot vizualiza în orice moment stadiul in care s-a ajuns, in acest mod reducându-se semnificativ durata unei convorbiri cu un client îmbunătățind în același timp calitatea acesteia.
 
CRM Vanzari Adăugați mențiuni
 
5. Adăugați produse
În pagina “Produse” adăugați articolele sau serviciile ce fac  obiectul  oportunității. Pe baza acestora puteți genera ulterior oferte și comenzi de la client.
 
CRM Vanzari Adăugați produse
 
6. Adăugați oferte
Unei oportunități (implicit unui client) ii puteți atașa un număr nelimitat de oferte, personalizate în funcție de preferințe, exigente și nevoi din pagina “Oferte”, accesând butonul “Adaug” Ulterior, pe baza acestor oferte aveți posibilitatea de a întocmi documente fiscale (comenzi de la clienți, avize de însoțire marfă, facturi clienți).
 
CRM Vanzari Adăugați oferte
 
7. Adăugați comenzi
Înregistrați comenzile primite de la clienți, în scopul urmăririi acestora până la vânzarea produselor către parteneri. Este importanta înregistrarea acestora întrucât se pot întocmi ulterior avize de însoțire marfă și facturi fiscale pe baza acestora.
Comanda poate fi adăugată fie direct din oferta creată anterior (accesând butonul “Crează comandă”), fie din pagina “Comenzi” a modulului “Oportunități”, accesând butonul “Adaug”
 
CRM Vanzari Adăugați comenzi
 
8. Adăugați note, atașamente, activități
Păstrați un istoric complet al activităților pe fiecare oportunitate, adăugați note pe întâlniri, atașamente cu ofertele si comenzile trimise la un moment dat. In acest mod sunt păstrate toate informațiile necesare finalizării cu succes a oportunității este eficientizată vânzarea.
 
CRM Vanzari Adăugați note, atașamente, activități
 
9. Închideți oportunitatea
În urma tratativelor avute cu posibilul client, oportunitatea de vânzare trebuie finalizată. Aceasta poate fi marcată ca fiind câștigată sau pierdută prin accesarea butonului “Închid oportunitate”, cu posibilitate de revenire asupra acesteia accesând buton “Redeschid oportunitate” din cadrul ferestrei de editare a acesteia.
 
CRM Vanzari Închideți oportunitatea
 
Această operațiune este foarte importantă pentru păstrarea unei evidențe clare a oportunităților finalizate cu succes, facilitând luarea unor decizii viitoare.
 
10. Transformați clientul potențial într-unul efectiv în cazul în care oportunitatea  se finalizează cu succes
În situația în care oportunitatea de vânzare asociată unui client potențial a fost câștigată, printr-un singur click, clientul potențial poate fi transformat într-unul real prin accesarea butonului “Transform client” din cadrul modulului “Clienți potențiali” din CRM – Vânzări.
 
CRM Vanzari Transformați clientul potențial într-unul efectiv
 
11. Vizualizați tabloul de bord
Pentru a sintetiza informația necesară vizualizați modulul „Tabloul de bord” din CRM-Vânzări. Acesta oferă cele mai importante informații cu privire la desfășurarea activității companiei, fiind puse în evidență dintr-o singură privire informații relevante (Venituri estimate, starea oportunităților deschise, etc…).
 
CRM Vanzari Vizualizați tabloul de bord
 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>